wstecz do |
Lublin, dnia 2 kwietnia 2012 r. Regulamin rozgrywek
/projekt/ Lubelskiej Ligi Tenisa Stołowego Amatorów w Lublinie na sezon 2012/2013 i następne I.
Informacje wstępne 1. Celem Lubelskiej Ligi Tenisa
Stołowego Amatorów jest polaryzacja tenisa stołowego w społeczeństwie jako
jednej z form rekreacji. 2. Regulamin dotyczy tylko
rozgrywek ligowych prowadzonych przez Zarząd Stowarzyszenia. 3. Kobiety (dziewczęta) i
mężczyźni (chłopcy) mają takie same prawa i obowiązki wynikające z regulaminu
prowadzenia rozgrywek. Ilekroć w regulaminie padnie
stwierdzenie zawodnik czy uczestnik rozgrywek , dotyczy to w jednakowym
stopniu kobiet (dziewcząt) jak i mężczyzn (chłopców). 4. Organem informacyjnym
Lubelskiego Ligi Tenisa Stołowego Amatorów jest strona internetowa pod
adresem www.LLTSA.pl. II.
Warunki uczestnictwa 1. Prawo startu w rozgrywkach
mają uczestnicy, którzy nie występują
w rozgrywkach drużynowych organizowanych przez PZTS lub Okręgowe Związki Tenisa Stołowego. 2. Dopuszcza się do rozgrywek
zawodników którzy jednocześnie uczestniczą w najniższej klasie rozgrywkowej
mężczyzn lub kobiet prowadzonej przez OZTS. 3. Dopuszcza się do rozgrywek
zawodników biorących udział w strukturach OZTS , którzy ukończyli 50 lat
przed terminem rozpoczęcia rozgrywek LLTSA. 4. Uczestnicy wymienieni w
punktach II.1-3 muszą posiadać obywatelstwo polskie i aktualne zameldowanie w
województwie lubelskim ( na żądanie drużyny przeciwnej dowód osobisty do
okazania) z wyjątkiem studentów uczelni lubelskich legitymujących się
odpowiednim indeksem (na żądanie do okazania). III.
Zgłaszanie drużyn do rozgrywek 1.Wszystkie drużyny zgłoszenia
do rozgrywek wykonają na drukach przygotowanych przez Zarząd Ligi opublikowanych na stronie internetowej i
prześlą je elektronicznie na oficjalną stronę Ligi w terminie wyznaczonym
przez Zarząd. 2.Drużyna aby przystąpić do
rozgrywek , musi zgłosić minimum 4 zawodników i opłacić wpisowe na zasadach
ustalonych przez Zarząd LLTSA. 3.Lista zgłoszonych uczestników
będzie zweryfikowana przez Zarząd, czy jest zgodna z warunkami uczestnictwa
wymienionymi w punktach II.1-3 i będzie opublikowana na oficjalnej stronie
internetowej Ligi która będzie aktualizowana na bieżąco. 4. Uczestnicy, którzy będą
zgłoszeni w więcej niż jednej drużynie, będą usunięci z listy zgłoszeń i taki
zawodnik osobiście będzie musiał potwierdzić w którym zespole będzie
występować. Potwierdzenie w formie elektronicznej na stronę LLTSA. 5. Drużyny będą mogły po
rozpoczęciu rozgrywek dokonać zgłoszeń uzupełniających składy swoich zespołów
według zasad zamieszczonych wyżej w terminie do 15 grudnia bieżącego roku.
Uczestnicy spełniający wymogi
regulaminowe będą umieszczeni na oficjalnej liście zgłoszeń. 6. Uczestnik aby móc być wpisany
do protokołu meczowego, musi wcześniej być umieszczony na oficjalnej liście
zgłoszeń . IV.
Zasady prowadzenia rozgrywek ligowych 1. W kolejnych sezonach będzie
kontynuowany dotychczasowy podział na
ligi według poziomu od najwyższej: -rozgrywki I ligi -12 drużyn
systemem każdy z każdym w I rundzie , z podziałem w II rundzie na grupy
(„silniejszą”-sześć pierwszych drużyn systemem każda z każdą i
„słabszą”-sześć końcowych drużyn systemem każdy z każdym) z zaliczeniem
punktów z I rundy. -rozgrywki II ligi- 12 drużyn
systemem jak w I lidze -rozgrywki III ligi-12 drużyn
systemem jak I lidze -rozgrywki IV ligi-system
rozgrywek zależny od ilości zgłoszonych drużyn . 2. Ilość poziomów ligowych może
się zmieniać w zależności od ilości zgłoszonych drużyn. 3. W meczu rozgrywa się 9 gier
singlowych oraz 1 podwójną w kolejności oficjalnego protokołu meczowego
ustalonego przez Zarząd LLTSA. 4. W grze podwójnej i w
następnych grach singlowych można wprowadzić kolejnych zawodników bez prawa
powrotu do gry zawodników zmienionych. 5. Mecz może się odbyć, jeżeli
drużyny występują w minimum dwuosobowych składach. 6. Punktacja meczowa: -za wygrany mecz 2 punkty
meczowe -za remis 1 punkt meczowy -za porażkę 0 punktów 7. Drużyna która wygrywa mecz
walkowerem otrzymuje 2 punkty meczowe i wygrywa rezultatem 10:0 . 8. Drużynie wycofanej z
rozgrywek anuluje się wyniki meczy z danej rundy rozgrywkowej i w
klasyfikacji końcowej nie uwzględnia się w ostatecznej tabeli danej ligi.
V.
Awanse i spadki 1. W ligach I, II i III do klasy
niższej spadają drużyny, które zajmą 11 i 12 miejsce w tabeli. 2. W ligach II, III i IV do
klasy wyższej awansują drużyny które zajmą 1 i 2 miejsce w tabeli. 3. O kolejności miejsc w tabeli
decyduje większa suma punktów meczowych. 4. W przypadku jednakowej ilości
zdobytych punktów przez dwie drużyny obowiązuje w kolejności: -wynik meczu bezpośredniego po I rundzie lub dwumeczu po II rundzie -różnica setów meczu
bezpośredniego po I rundzie lub dwumeczu po II rundzie jeśli wyniki meczy
bezpośrednich nie wyłonią zwycięzcy -przy dalszym braku
rozstrzygnięcia decyduje większa ilość wygranych gier z tabeli ogólnej. 5. W przypadku jednakowej ilości
punktów pomiędzy więcej niż dwoma drużynami, stosuje się małą tabelę
uwzględniając tylko mecze pomiędzy zainteresowanymi drużynami wg zasad w punkcie 4. 4. Drużyna która odda walkowerem
3 mecze, jest wycofana na danym etapie z rozgrywek i kolejne mecze wg terminarza rozgrywek
weryfikowane są jako walkower dla drużyny przeciwnej .Drużyna przesuwana jest
na ostatnie miejsce w tabeli a w następnym sezonie może być dopuszczona do
rozgrywek o klasę niżej. 5. Drużyna która wycofa się z
rozgrywek , może być dopuszczona do rozgrywek w następnym sezonie tylko w
najniższej klasie rozgrywkowej. VI.
Inne postanowienia 1. Mecze powinny być rozgrywane w
terminie i miejscu ustalonym przez organizatora rozgrywek według terminarza. 2. Nie można przekładać meczy w
dwóch ostatnich kolejkach I i II rundy rozgrywek. Nie dotyczy meczy
przełożonych na termin wcześniejszy. 3. Każda drużyna może przełożyć
2 mecze w całych rozgrywkach po spełnieniu następujących warunków: 3.1. Uzyskanie zgody drużyny
przeciwnej na ustalenie miejsca i daty przekładanego meczu w czasie do 6 dni
po terminie wynikającym z terminarza rozgrywek ( nie dotyczy meczy
przekładanych na termin wcześniejszy ) na koszt wnioskodawcy. 3.2. Organizator musi być
powiadomiony o ustaleniu terminu przełożenia meczu minimum 48 godzin przed
terminem regulaminowym. 3.2. Punkty 1 i 2 nie dotyczą przyczyn
niezależnych od organizatora. 4. Podstawowym miejscem prowadzenia
rozgrywek jest mała sala MOSiR w Lublinie przy Al. Zygmuntowskich. Z powodu
niemożliwości rozegrania pełnej kolejki wszystkich lig na tej sali , Zarząd
Ligi określi które sale zgłoszone przez uczestników i w jakim zakresie
będą wykorzystane. 5. Nie przewiduje się
prowadzenia rozgrywek na salach poza granicami administracyjnymi m. Lublina. 6. Drużyny których sale Zarząd
zaakceptuje do prowadzenia rozgrywek, poniosą opłatę wpisowego do rozgrywek w
wysokości 50%. 7. Uczestnicy rozgrywek powinni
być ubezpieczeni we własnym zakresie. Organizator nie ponosi z tego tytułu
żadnych konsekwencji. 8. Protokoły meczowe powinny być
przekazane niezwłocznie po zakończeniu meczu do osoby wyznaczonej przez
organizatora. 9. Zagadnienia nie wymienione w
niniejszym regulaminie, rozstrzygane będą na podstawie regulaminów PZTS. 10. Kwestie sporne i nagłe
rozstrzygnie niezwłocznie Zarząd LLTSA. 11. Nagrody i wyróżnienia będą
stosowane według zasad i możliwości zatwierdzonych przez Zarząd LLTSA. Zarząd STSA |